پیچ کردن سنگ

چرا باید نما را محکم سازی کنیم؟پیچ رولپلاک انواع سنگ

پیچ و رولپلاک انواع سنگ

پیچ کردن سنگ: در کشور ما به علت وجود معادن بزرگ سنگ‌ و درنتیجه ارزانی سنگ‌ نما در مقایسه با سایر کشورها، اکثر ساختمان سازها به این فکر افتاده اند که برای نمای ساختمان خود از سنگ استفاده کنند؛
در کشور عزیزمان تنوع سنگ زیادی وجود دارد که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند و شما بستگی به سلیقه ی خود میتوانید از یکی از این نوع سنگ ها برای نمای ساختمان خود استفاده کنید.
از جمله سنگ هایی که برای نما استفاده میشود میتواند موارد زیر را ذکر کرد:
۱-سنگ‌ تراورتن که رایج ترین نوع سنگ نما می باشد.
۲-سنگ گرانیت که از خصوصیات ان میتوان به محکمی و سنگینی به علت وجود درصدی آهن، نام برد.
۳-سنگ الیگودرز که در گذشته بیشتر استفاده میشود.
۴-سنگ مرمر و…….
زیبا سازی نمای ساختمان با سنگ معایب خاص خود را دارد و اگر به صورت اصولی انجام نگردد ممکن است عواقب بدی در پی داشته باشد که در اینجا قصد داریم به آن بپردازیم.
سنگ نما در مقایسه با آجر نما و یا کنیتکس، دیرتر کثیف میشود ولی احتمال ریزش سنگ از ارتفاع نیز وجود دارد.
اگر میخوایید برای زیبا سازی نمای ساختمان از سنگ استفاده کنید توصیه ی ما این است که حتما از سنگ کار حرفه ای و با وجدان استفاده کنید و سنگ ها را اسکوپ کنید.
اسکوپ چیست:
در زمان اجرای سنگ نما سنگکار برش هایی پشت سنگ ایجاد میکند و سیم مفتول را به صورت قلاب از داخل آن رد میکند و طرف دیگر این سیم ها داخل ملات میرود که باعث میشود حتی اگر سنگ از سیمان جدا شود نگزارد ریزش کند.
ولی ممکن است به هر دلیلی شما نما را اسکوپ نکرده باشید و یا به صورت اصولی اسکوپ را انجام نداده باشید در این صورت تنها راه حل مهار سنگ نما پیچ رولپلاک میباشد.
برای این منظور یا باید از داربست استفاده کنید یا روش راپل که توصیه ی ما انجام کار به روش راپل میباشد چون هم از نظر ایمی و هم سرعت انجام کار به مراتب از داربست بهتر میباشد.
نحوه ی پیچ رولپلاک سنگ نما به این صورت میباشد که تکنسین ابتدا پیچ و رولپلاک استاندارد را روی زمین آماده میکند و رولپلاک و پیچ را تا جایی که میچرخد به هم وصل میکند، حال برای شروع کار بستگی به سنگ نمای شما دریلی که مناسب است را انتخاب میکند.
اگر نمای شما رومی باشد و عرض سنگها زیر ده سانت باشد یا سنگ ها ریزشی باشد نمیتوان از دریل هیلتی استفاده کرد چون باعث میشود که سنگ ها ریزش کنند.
بعد از سوراخ سنگ پیچ و رولپلاک را داخل سوراخ میکند و با چکش تا جایی که رولپلاک داخل سیمان برود به پیچ ضربه میزند.(گاهی دیده شده که همکاران بی انصاف ما برای اینکه سرعت کار بالا برود پیچ را میخکوب میکنند یعنی تا آخر ضربه میزنند که این نه تنها باعث مقاوم سازی نمیشود بلکه سنگ ها را شل تر میکند)، در مرحله ی بعد با دریل دیگری که تکنسین در اختیار دارد پیچ ها را محکم میکند تا جایی که گل پیچ به اندازه چند میل داخل سنگ برد تا بتوان بتونه روی آن کشید.
در آخر تکنسین با رنگ هایی که در اختیار دارد بتونه ای همرنگ سنگ شما دروست میکند و روی پیچ ها میکشد که معلوم نشود.
پیچ رولپلاک سنگ نما اگر دروست انجام شود ساختمان شما از نظر ریزش سنگ و وقوع هر گونه حادثه بیمه میشود. پس فکر نکنید که هزینه ی اضافه میکنید چون ممکن است حادثه ای ایجاد شود که با چندین برابر این پول دروست نشود.
چند علت که باعث میشود سنگ نما ریزش کند را بررسی میکنیم:
۱.سنگ کار شما پشت سنگها ملات نریخته باشد یا کم ریخته باشد.
۲.سنگ کار برای اینکه در یک زمان مشخص بتواند متراژ بیشتری کار کند سیمان خشک زیاد پشت سنگ بریزد که این باعث میشود آب ملات را بگیرد و نگزارد سنگ و دوغ آب بهم متصل شوند.
۳.جنس سنگ‌شما طوری باشد که دوغ آب را به خود جذب نکند مثل سنگ گرانیت که این نوع سنگ ها باید اسکوپ شوند و موقع سنگکاری شیارهای پشت آن ایجاد شود تا سطح تماس آن با دوغ آب ایجاد شود.
۴. روی نما ابزار کار شده باشد یا بطور کلی سنگ هایی که عرض کم دارند و یا برجسته هستند یعنی به طور کلی طرح های نما امکان ریزش بیشتری دارند.
۵.روی نما ترک باشد که باعث میشود آب به پشت سنگ نفوذ کن و ملات پشت آن متورم شده که باعث میشود سنگ از ملات جدا شود.
۶. ساختمانهایی که در خیابان اصلی یا جاهایی که رفت و آمد ماشین زیاد هست چون باعث لرزه های خفیف روی نما میشود به مرور زمان سنگ ها استقامت خود را از دست میدهند و امکان ریزش دارند.
۷.نشست ساختمان باعث ریزش سنگ میشود.معمولا اکثر ساختمانها بسته به زیرساختی که دارند،چند سال اول نشست میکنند حال بعضی ها کمتر بعضی ساختمان ها بیشتر که این خود باعث ریزش سنگ میشود.
این بود داستان پیچ کردن سنگ نما.

توصیه ی ما این است که تیم تخصصی و حرفه ای برای پیچ رولپلاک ساختمان خود انتخاب کنید و دنبال قیمت پایین تر نباشید، چون احتمال دارد به قیمت خراب کردن نمای ساختمان تمام شود.

شعار ما این است کار خود پول خوب وجدانی راحت

09125778432 02156615057

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *